dikala ini jam menunjukkan jam 11.53 malam..selang beberapa minit shj lagi pelari terpantas di dunia ini bakal berlari sepantas kilat meninggalkanku yg dalam keadaan terpinga2 ini..
tidak tahu apa yg ingin dilakukan apalagi setelah banyak perkara yg telah berlaku dalam tempoh ini..

sudah teramat lama tidak saya update blog ini...bukan tak nak update ttp masa yg ada bagaikan teramat sedikit untuk saya habiskan di hadapan laptop ini..mungkin itu hanyalah alasan seorg yg malas seperti saya ini bak kata org tua2 "nak seribu daya tak nak seribu dalih"...pernah juga saya dengar kata2 dari siapa saya pun tak ingat..lebih kurang begini katanya "org yang mengatakan dirinya amat sibuk dan tiada masa sebenarnya dialah yg paling banyak masanya manakala org yang mengatakan dia ada banyak masa sebenarnya dialah yang paling sibuk"...mungkin benar mungkin tak kata-katanya itu...semuanya bergantung pada pendapat masing-masing..tetapi bagi saya setelah diperhalusi sebaik mungkin..kata-kata tersebut ada benarnya...

beban yg bakal digalas tidak lama lagi..ehh..bukan tidak lama lagi..bahkan ianya telahpun bermula sekarang...terasa bagaikan sebuah gunung yg mana bagaikan hanya saya seorg shj yg mengangkatnya...Ya Allah terasa berat ujian yg ditimpakanMu ke atas ku...aku hanyalah insan yang teramat lemah..tiada terdaya aku menekan keypad laptop ini tanpa izinMu..bagaimana pula aku dapat menjalankan amanahMu yang ternyata ianya lebih berat..hinggakan gunung pun berpaling dari menerima amanahMu ini...apatah lagi aku yang kerdil ini...seorng manusia yg diberikan kasyaf olehMu, al-Ghazali pernah bertanya pada murid-muridnya "Apakah yang paling berat di dunia ini?" murid-muridnya menjawab persoalan yang diutarakan oleh guru mereka itu dengan berbagai-bagai jawapan..namun Imam al-Ghazali menjawab "semua itu sememangnya berat tetapi yang lebih berat dari itu adalah amanah"..jadi bagaimana pula aku ingin menyangkal kata-kata seorg yang telah Engkau kasihi ia..oleh itu aku pohon padaMu, bantulah aku ini dengan apa yang Engkau rasakan baik bagiku..jauhkanlah aku dari segala yang engakau rasakan tidak elok bagiku..sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik wakil..

p/s : insyaAllah akan saya update blog ini dari semasa ke semasa...